genom bra bemötande och god service.
Kursen utgår från nedan förslag. Från denna gör vi lämpliga anpassningar för just era behov och önskemål.
Kursen planeras till en effektiv utbildningsdag för målgruppen. Så långt det är möjligt relaterar vi övningarna till er miljö och ert önskade sätt att arbeta. Utbildningen läggs upp för att stimulera till nytt tänkesätt och nytt beteende som leder till resultat. Under utbildningen ger vi er vägledning om hur ni går vidare själva, men vid behov erbjuder vi er
även stöd i att etablera nya arbetssätt efter utbildningen.
• Förbättra din service och ditt bemötande gentemot kunden.
• Skapa stärkt förtroende och kontakt i kundrelationen.
• Känna säkerhet i dig själv i mötet med olika människor.
• Känna säkerhet i dig själv i obekväma situationer.
• Använda olika samtalstekniker för att stärka relation och försäljning.
• Synliggöra fördelarna med ditt erbjudande.
• Sprida ditt goda humör till kollegor och kunder.
• Se, lyssna av och känna av kunders behov och köpintresse.
• Öka försäljning.
Syftet med utbildningen är att få verktyg och träning i att bli bekväm med att möta olika människor, olika behov och önskemål, missnöje samt coacha kunden mot ett önskat läge för att stärka kundkontakter och försäljning.
Utbildningen utgår från gruppens befintliga kompetens och sätt att se på och hantera kunder i service och försäljningssituationer. Med utgångspunkt från målgruppens profil byggs kunskaper och kompetens upp för att göra försäljning till något naturligt, positivt och roligt i sitt yrkesutövande.
Förslag till anpassad utbildning för er:
Exakt utformning av programinnehållet för att ge er största möjliga nytta av kursen sker i telefonmöte med utbildningsledaren.